Rosa bandet

image45
Stöd bröstcancerforskningen! Det är precis det jag har gjort. Eller lite grann, jag har åtminstonde köpt ett band och fått både mamma och min syster att göra det också.

 image46 
Det jag undrar om litegran är att bröstcancer är så stort och syns överallt. I förra veckan fick jag veta första gången om blåa bandet, som är för forskning om prostatacancer. Det är i maj om jag fattat rätt så att det inte är mycket om det jusst nu fattar jag väl. Men att jag aldrig hört om det förut överhuvudtaget (?)


I alla fall en idé jag fick var att, varför inte göra lila band som kan stödja forskningen för både bröst & prostatacancer, eller cancer överhuvudtaget året runt. Men då såg jag att Lila bandet redan fanns och var mot något med barn eller misshandel. Men ni måste ju hålla med om att det var en bra idé annars? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0